edit: 19-01-2012
Biuro Ochrony OMEGA powstało w 1997 roku jako jednoosobowy podmiot gospodarczy, działający na podstawie koncesji wydanej przez MSWiA nr. 274/97.
Głównym kierunkiem działalności firmy było specjalistyczne zabezpieczanie wszelkich imprez masowych – szczególnie meczów piłkarskich. W 1998 roku stadion Górnika Zabrze był pierwszym obiektem, gdzie wdrożono autorską koncepcję „BEZPIECZNY STADION”.
Okres ten był niesprzyjający rozwojowi piłki nożnej ze względu na liczne i agresywne wystąpienia kibiców w trakcie trwania zawodów piłkarskich. Dobierając pracowników o odpowiednich predyspozycjach psychofizycznych i korzystając z wiedzy oraz doświadczeń socjologów (specjalność: socjotechnika i socjologia tłumu) został wypracowany model zabezpieczenia, który po kilku korektach zaczął przynosić efekty w postaci uspokojenia kibiców, dzięki czemu na stadion mogły przychodzić całe rodziny.
W roku 2000 firma pozytywnie przeszła weryfikację przez MSWiA w efekcie czego otrzymała nową koncesję nr L-2247/00.
Od 2000 roku ściśle współpracujemy ze Śląską Agencją Ochrony, która wyspecjalizowała się w zabezpieczaniu dużych koncertów, eventów, meczów siatkówki i koszykówki m.in. na Stadionie Śląskim, Bemowie Warszawa, Atlas Arenie Łódź oraz na innych dużych obiektach otwartych i halach.
Pracownicy z nadzoru koncesyjnego oraz pracownicy liniowi, dowodzili i zabezpieczali mecze piłkarskie na stadionach GÓRNIK Zabrze, RUCH Chorzów, POLONIA Bytom, RUCH Radzionków, ODRA Wodzisław, HUTNIK Kraków, CRACOVIA Kraków, WISŁA Kraków, ŚLĄSK Wrocław.
We wrześniu 2000 roku organizowaliśmy i dowodziliśmy całością zabezpieczenia meczu piłkarskiego RUCH Chorzów – INTER Mediolan na Stadionie Śląskim.
W roku 2001 byliśmy w składzie zespołu, który tworzył plany zabezpieczenia meczów piłkarskich Reprezentacji Narodowej na przebudowanym Stadionie Śląskim m.in. z Norwegią, Ukrainą oraz z Węgrami w 2003 roku. Na tych meczach pełniliśmy funkcje szefów zabezpieczenia.
Od rundy wiosennej 2004 roku samodzielnie zabezpieczamy stadion WIDZEW Łódź.
Od jesieni 2004 roku stworzyliśmy, przy wydatnej pomocy i wiedzy Kierownika Bezpieczeństwa Obiektu, system zintegrowanego zarządzania bezpieczeństwem (SD) w trakcie trwania zawodów piłkarskich. System ten zyskał wysokie noty u przedstawicieli Policji, Obserwatorów i Delegatów PZPN, czego dowodem jest całkowity brak istotnych uwag i zastrzeżeń w protokołach pomeczowych, dotyczących pracy służby porządkowej.
W rundzie wiosennej 2009 byliśmy Partnerem Biznesowym Widzewa.
Od jesieni 2011 roku przy współpracy z RTS Widzew Łódź, wdrażamy projekt PZPN „STEWARDING – najwyższa jakość organizacji imprez”.
W 2006 roku realizowaliśmy umowę z Wisłą Kraków, zgodnie, z którą wspieraliśmy stadion 20 osobową, wyselekcjonowaną grupą szturmową, która realizowała działania specjalne (min. działania antynarkotykowe, ochronę osobistą Wiceprezesa – Rzecznika Prasowego).
Od roku 2004 specjalizujemy się w zapewnianiu bezpieczeństwa klientom marketów MEDIA MARKT oraz SATURN w trakcie otwarć i wyprzedaży. Zlecenia te realizujemy na terenie całego kraju.
Od 2007 roku zabezpieczamy różne imprezy związane z miastem Łódź, m.in. Festiwale Dialogu 4 Kultur, Juwenalia Akademii Medycznej i Politechniki Łódzkiej, Wioski Historyczne stowarzyszenia NEO, kluby studenckie Medyk i Synapsa, …
Od wrzenia 2007 roku do sierpnia 2008 roku pracownicy i kadra zarządzająca przeszli swoisty poligon doświadczalny, zabezpieczając „JARMARK EUROPA” zarządzany przez CHD STADION, gdzie zdobyliśmy wiedzę i doświadczenie w kontaktach i postępowaniu z ludźmi wychowanymi w różnych kulturach, innych od kultury zachodniej.
W roku 2010 nawiązaliśmy współpracę z firmą D-Avenue Models, która specjalizuje się w organizacji dużych eventów. Dzięki tej współpracy zabezpieczaliśmy m.in. III i IV Forum Funduszy Europejskich W Warszawie.
Dzięki współpracy z Polskim Związkiem Kynologicznym o/Zabrze, od 2010 roku zabezpieczamy wystawy psów rasowych.
W rundzie jesiennej 2010 roku, zabezpieczaliśmy stadion ŁKS, gdzie wdrażaliśmy procedury nowego podejścia do zabezpieczania stadionów piłkarskich oraz nowego podejścia do kibica, jako klienta sportowego przedsiębiorstwa, jakim jest klub piłkarski.